پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

در دیدار دبیرکل نهاد با استاندار کرمانشاه تأکید شد؛

هم‌افزایی برای تکمیل کتابخانه مرکزی و توسعه کتابخانه‌های کرمانشاه

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار با یکدیگر بر هم افزایی برای تکمیل کتابخانه مرکزی و توسعه کتابخانه ها تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح پنج شنبه ۳ اسفندماه با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

لزوم پیگیری جدی اعتبار هزار میلیارد ریالی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه خواستار پیگیری هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کتابخانه مرکزی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور شد و گفت: اینکه اغلب استان ها کتابخانه مرکزی دارند و کرمانشاه با جمعیت ۲ میلیون نفری از این امکان بهره مند نباشد، اصلاً قابل قبول نیست.

محمدطیب صحرایی به اهمیت شهر کرمانشاه در منطقه و کلان‌شهری آن اشاره کرد و خواستار توجه جدی به پیگیری اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه، که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از سوی مسئولان شد.

وی همچنین در این دیدار از نهاد کتابخانه های عموی کشور، خواستار پیگیری تأمین اعتبار برای بحث بازسازی، تعمیر، تکمیل و تجهیز کتابخانه های شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضعف اقتصادی استان در حوزه فرهنگی خواستار توجه ویژه تر نهاد کتابخانه های عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه شد.

هم‌افزایی برای تکمیل کتابخانه مرکزی و توسعه کتابخانه‌های کرمانشاه

تلاش برای تکمیل همه پروژه های کتابخانه مرکزی استان ها تا پایان دولت سیزدهم

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار با اشاره به دستور رئیس جمهور به اتمام همه پروژه های کتابخانه مرکزی استان ها، گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور برای حوزه کتابخانه های عمومی اعتبار اختصاص پیدا می کند.

مهدی رمضانی بیان کرد: رئیس جمهور با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ دستور داده که همه پروژه های کتابخانه مرکزی استان ها تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد و کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز پیش از پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، یکی از اولویت های این نهاد را راه اندازی کتابخانه ویژه کودکان هدهد سفید، حمایت از راه اندازی کتابفروشی در کتابخانه ها عنوان کرد.

دبیرکل نهاد در ادامه از حمایت ۳۰ تا۵۰ درصد اعتباری این نهاد برای طراحی و بازسازی  بخش کودکان کتابخانه ها استان کرمانشاه اشاره کرد و خواستار  توجه بیشتر استان ها به مباحث فرهنگی و عمومی مانند کتابخانه ها شد.

به گزارش ایرنا، استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۹۰ کتابخانه عمومی، سه کتابخانه سیار و ۲۲ کتابخانه مشارکتی با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب و ۶۰ هزار عضو دارد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 12 =